עצרת השמאל והדרוזים • תא"ל דרוזי: "זה קמפיין של השמאל"

    מוטי סבן No Comments on עצרת השמאל והדרוזים • תא"ל דרוזי: "זה קמפיין של השמאל"

    בעצרת המחאה של בני העדה הדרוזית בהובלת אנשי השמאל, נישאו דברים כנגד חוק הלאום ומעמד בני העדה במדינה | מנגד רבים מבני העדה מתנגדים לקיום ההפגנה והסיבוב שהשמאל עושה עליהם

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב, מתקיים כנס מחאה של העדה הדרוזית כנגד "חוק הלאום" המגדיר את מדינת ישראל כמדינה יהודית, ההפגנה נערכת בכיכר רבין בתל אביב. על הבמה עלו נציגי העדה, אישי ציבור, ואניש מערכת הביטחון לשעבר.

    במהלך כנס המחאה, דיבר מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף: "כל חיינו התגאינו במדינת ישראל הנאורה, הדמוקרטית והחופשית, שכבוד האדם וחירותו הם ערך עליון ואבן יסוד מיסודותיה האיתנים. מעולם לא ערערנו על זהותה היהודית של המדינה".

    עוד אמר השייח' טריף: "אף אחד לא יכול ללמד אותנו מהי הקרבה, ואף אחד לא יכול להטיף לנו על נאמנות. בתי הקברות הצבאיים ומאות החללים יעידו על כך. כמו שאנחנו נלחמים על קיומה של המדינה, אנחנו נחושים להילחם על הזכות לחיות בשוויון ובכבוד. ישראלים אנחנו, אחים אנחנו".

    דברין חריפים השמיע במהלך הכנס, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין: "הימין הרציני הליברלי התפוגג ונעלם, מי שנשאר כמו בגין הושעה מועדת חוקה ומשפט, במקומו עלה ימין ציני, לאומני על סף הגזעני, ימין של סיסמאות רדודות של פופוליזם, של פייק ניוז, שהאידיאולוגיה שלו היא אידיאולוגיה של הכפשה".

    גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, נשא דברים במהלך ההפגנה כנגד אישור חוק הלאום.

    מן הצד השני, חובה לציין, כי רבים מבני העדה מתנגדים לקיום ההפגנה והם מעדיפים הידברות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי לשכתו, בה הם קובלים על מצבם ביישובים ובכפרים בהם הם חיים. הם מדגישים כי אין להם דבר וחצי דבר עם חוק הלאום.

    תא"ל במיל' עימאד פארס, בן העדה הדרוזית, אמר בראיון לתקשורת: "אני לא מתכוון להשתתף בהפגנה המדוברת, תמיד הרגשתי שווה בין שווים בחברה הישראלית. לדבריו: כל ההפגנות שנערכות היום והקמפיין התקשורתי, זה בכלל סיבוב שעושים על גבם של הדרוזים המסכנים, כל העליהום כאן הוא מאבקי כוחות בין הימין לשמאל".

    שר התקשורת איוב קרא, בן העדה, אמר בראיון ל"החדשות": "הדרוזים תומכים בחוק הלאום והם מעוניינים להיות חלק מהמדינה, השמאל רוצה לבטל את החוק והוא מממן את ההפגנה".

    לגבי הקביעה כי העברית היא השפה הרשמית בחוק, אומר קרא: "העברית היא השפה הרשמית במדינה, והערבית נמשכת עוד מתקופה המנדטורית". השר התייחס לפגישות עם ראה"מ: "כבר שבועיים שאני יושב עם ראש הממשלה כדי להביא למצב שהדרוזים ירגישו טוב. אם לא היתה לי אמפתיה אז לא הייתי עושה את זה".

    קרא סיפר עוד על הפגישות עם ראה"מ: "ישבתי עם הדרוזים וקבעתי איתם את המתווה. לא פוצץ כלום – הם בירכו את ראש הממשלה וזה עולה מחר", השר התייחס גם לפיצוץ הישיבה: "יש בחור אחד שהיה בשירות צבאי ארוך שקרא קריאת גנאי שלאחריה נתניהו פוצץ את הישיבה". לדבריו, ועדת השרים תעקוב אחר הצרכים והמעמד החוקתי של הדרוזים".

    קרא כבן העדה הדרוזית, מספר על התקציבים שהממשלה מעניקה לדרוזים: "מביאים להם מנהלת ומביאים תוכנית כל כך גדולה של מיליארדים. הממשלה הזו עושה כל כך הרבה ומישהו עולה עליה ועושה סיבוב על העדה המסכנה הזו. אני אביא להם מה שהם לא קיבלו 70 שנה". השר עוד הודיע כי ממחר (ראשון) תא"ל במיל' עימאד פארס יהיה אחראי על יישום המתווה שהוצע לדרוזים.



    0 תגובות